Kontakt

Wszystkie pytania i uwagi proszę kierować na adres kontakt@znadplanszy.pl

ZnadPlanszy.pl - przeczytaj 10 ostatnich wpisów:

Nemesis. Dziennik projektanta, cz. 2: Jeśli krwawi można to zabić (patronat medialny)

Ta stara prawda była od zawsze przekleństwem, które towarzyszyło grom. Pierwszy raz spotkałem się z nim w grach fabularnych. Wysyłając na graczy jakiegoś wielkiego stwora z bestiariusza zawsze trafiał się wśród nich taki co po nocach uczył się podręcznika i statystyk na pamięć. A potem liczył… I optymalizował. Czerwony smok? Trzy ciosy magicznego topora +5 […]

Mini Cywilizacja – Rewizja

Czas na kolejną Rewizję, tym razem jednak tą krótszą. Wracam bowiem do Mini Cywilizacji Łukasza Woźniaka. A tę recenzowałem już na Gambit TV.

Mrówki

„W swym mrowisku, pełne werwy, mrówki mrowią się bez przerwy…” – napisał Marcin Brykczyński w świetnie zilustrowanej przez Katarzynę Bajerowicz książce „Co robią mrówki”. Książka jest tak zabawna i jednocześnie tak ciekawa, że z córką spędziłyśmy mnóstwo czasu na jej studiowaniu. Bardzo intensywnym po odkryciu specjalnie poświęconej mrówkom stronie internetowej. Co więcej, mrówki zilustrowały również […]

Gejsze – przykładowa rozgrywka, recenzja

Ostatnio los był dla nas łaskawy i trafialiśmy na same dobre gry w klimatach dalekiego wschodu. Czy i tym razem udało się zagrać w perełkę?

Gejsze (Hanamikoji). Wielka moc małej gry

Czy dopadła cię kiedyś myśl, żeby zaprojektować grę? Głupie pytanie. Oczywiście, że tak. Prawdopodobnie każdy przez to przeszedł lub przejdzie, to tylko kwestia czasu. W takich sytuacjach w głowach pojawiają się pomysły na skomplikowane i wyrafinowane mechaniki połączone z bogactwem komponentów. Tak właśnie dla większości z nas wygląda przepis na dobrą grę. Tylko czy faktycznie […]

Flow of History w 3 minuty

Lucrum Games w tym roku wyda Flow of History – grę, która przebojem wbiła się do mojego top 3 gier cywilizacyjnych. Ale czy tam zostanie? Czy naprawdę da się stworzyć pełnokrwistą grę o rozwoju cywilizacji, która będzie trwała między 60 a 90 minut. Po zagraniu w tytuł Jessego Li wydaje mi się że tak.

Gipf po raz siódmy a może ósmy?

Dziesięć lat to z jednej strony nie dużo, z drugiej to jednak kawał czasu. Dziesięć lat temu w gazecie, o której młodsi gracze może słyszeli, ale pewnie nie czytali, a już na pewno nie czytali pierwszych numerów czarno-białych, w Świecie Gier Planszowych, wraz z przyjacielem Michałem Walczak-Ślusarczykiem opisywaliśmy projekt Gipf. Wtedy, projekt składał się z […]

Do trzech razy sztuka: „Awans” wydanie III na WTK, w MWP i MMW

Kiedy dwa lata temu publikowaliśmy wpis o historii gry „Awans”, nakład tej gry był już dawno wyczerpany. W naszych magazynach kryło się dosłownie kilka ostatnich egzemplarzy i nikt się nawet nie zastanawiał nad nowym wydaniem, mimo iż „Awans” to pożyteczne narzędzie edukacyjne, które zapoznaje ze stopniami obowiązującymi w Wojsku Polskim w 1939 r.

Great Western Trail – Setka na trzech #30

Dawno nie było żadnego odcinka Setki na trzech, więc postanowiliśmy wrócić z tytułem, który (jak zaskakująco dużo innych w przeciągu dwóch ostatnich lat) szturmem wbił się do czołówki zestawienia Board Game Geeka. Czy Great Western Trail to faktycznie jedna z najlepszych gier ostatnich lat? Zapraszamy do słuchania.

Park Niedźwiedzi – Tetris w niedźwiedzim wydaniu

Gry kafelkowe stanowią ogromną i stale powiększającą się rodzinę. Nic w tym jednak dziwnego, bo układanie wszelkiego rodzaju elementów w spójną i jak najbardziej efektywną całość jest dla wielu ludzi bardzo przyjemną rozrywką, czy to w przypadku składania zestawów LEGO, układania puzzli czy też właśnie rozgrywki w grę planszową. Co więcej, konkurencja w tej kategorii planszówek jest […]